تحقیقات نشان داده که کودکان تنبل که تحرک بدنی زیادی ندارند از سن 6 سالگی در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند.

 مطالعات نشان داده، کودکانی که درطول روز کمتر از ۶۸ دقیقه ورزش می‌کنند، در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. 

برای دستیابی به این نتیجه، دانشمندان۱۳۶کودک را مورد آزمایش قرار دادند و متوجه شدند، کودکانی که از ورزش فراری هستند در آغاز سنین مدرسه بیماری‌های قلبی را تجربه می‌کنند.

با توجه به شرایط زندگی امروز اگر کم‌تحرکی کودکان با یک برنامه غذایی نامناسب همراه شود که فست‌فود بخش عمده آن را تشکیل دهد، باید در جوانی منتظر سکته قلبی و مغزی جوانان باشیم.

مرکز بهداشت انگلیس در سال ۲۰۱۶ با یک آمارگیری از وزن کودکان متوجه شد، ۳۵% کودکان بین ۱۰ تا ۱۱سال که دچار اضافه وزن شدیدی هستند، باید از یک برنامه غذایی و ورزشی مناسب پیروی کنند. 

 بر اساس آمارهای همین سازمان حدود ۲۲% از کودکان ۴و ۵ ساله نیز دچار اضافه وزن هستند.

 حالا چگونه  ورزش روی قلب اثر میزاره ؟

دریافت اکسیژن بیشتر = نشاط بیشتر!

همان اندازه که دیواره های قلب بر اثر ورزش قوی تر می شوند، خون را هم خیلی بهتر به جریان انداخته و آن را در بدن به جریان می اندازند ، در نتیجه اکسیژن کافی به عضلات بدن رسیده و آن ها هم با قدرت بیشتری کار می کنند .

زمانی که اکسیژن بیشتری دریافت کنید، بیشتر احساس شادی کرده و انرژی بیشتری خواهید داشت . اگر به انرژی زیادی نیاز دارید، قدراین قلب را  خوب بدانید.

محققان توصیه می‌کنند کودکان زیر۵ سال نباید ساعت‌های زیادی را بی‌تحرک باشند مگر زمانی‌ که آ ن ها در خواب هستند.

 چه ورزش هایی مخصوص قلب است؟                                                                                               
 تمرین های تنفسی ، از انواع ورزش هایی است که هوای بیشتری را به ریه های وارد کرده و بهترین تمرین برای تقویت قلب خواهد بود. پیاده روی تند، پرش در جا، شنا، دوچرخه سواری، طناب بازی ، اسکی و قایقرانی از جمله ورزش های مخصوص برای تقویت قلب است .